.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گریزی نرم با لحنی گرم!
جوابیه ای ناکافی امّا التیام بخش!
همه و از جمله استاندار اخلاق گرای مازندران واقفند که ورود به حریم خصوصی شهروندان امر مذمومی است و اگر هم قصوری و غفلتی برای عدم انجام امری در زندگی شخصی فردی ملاحظه شد، ما حق ورود به آن حوزه و بدتر از آن حق تبلیغ و آنهم تبیین رسانه ای آنها را نداشته و نباید موجبات تحقیر و یا توهین فردی را فراهم کنیم...
جوابیه ای ناکافی امّا التیام بخش!

متعاقب واکنش رسانه ای غیر متداول جناب آقای طاهائی استاندار محترم مازندران در اعتراض به انعکاس خبر پربازتاب "استخاره بد موجب کنار گذاشته شدن فرماندار حکم گرفته ساری شد" مبنی بر بی عرضه بودن خبرنگار خبرگزاری مهر بخاطر تجرد در سی سالگی که موجی از شکوه های صنفی را متوجه مدیریت ارشد استان کرده و از طرفی منجر به ضربه روحی و عاطفی خبرنگار مذکور نیز شده بود، خوشبختانه شاهد صدور جوابیه التیام بخشی از سوی روابط عمومی استانداری بوده ایم که اگر چه اثری از قلم استاندار وعذرخواهی متواضعانه در آن رویت نمی شود، اما بخاطر ادبیات دلجویانه در نوع خود قابل تقدیر است.


این تشکر به منظور کمک به فرهنگ سازی مفید در جامعه بخصوص در سطوح مدیران بخاطر کاهش لج و لجباری، گردنکشی های اهالی قدرت و نیز هدایت نرم مدیران به سمت عذرخواهی متواضعانه در قبال اشتباهات قابل تصور است و اینکه چون هیچکس از اشتباه و خطا مصون نیست، لاجرم ما باید در مواردی از کسانی که از جانب ما مورد ظلم واقع می شوند، عذرخواهی کرده و یا بنحوی حلالیت بطلبیم.


همه و از جمله استاندار اخلاق گرای مازندران واقفند که ورود به حریم خصوصی شهروندان امر مذمومی است و اگر هم قصوری و غفلتی برای عدم انجام امری در زندگی شخصی فردی ملاحظه شد، ما حق ورود به آن حوزه و بدتر از آن حق تبلیغ و آنهم تبیین رسانه ای آنها را نداشته و نباید موجبات تحقیر و یا توهین فردی را فراهم کنیم.


ضمن اینکه عدم ازدواج سی ساله های جامعه تنها و تنها نباید به گردن خودشان گذاشته شود، بلکه بیشتر از آنها باید به مثابه زنگ خطری برای مدیران ارشد جامعه باشد که چرا شرایط مادی ازدواج مثل اشتغال و درآمد کافی را برایشان فراهم نکرده اند و اینکه چرا مشکلات مربوط به مسکن و بهای اجاره و تملیک برای زوجهای جوان حل نشده و دهها چرای منطقی دیگر که در این مجال نمی گنجند!


فلذا مدیران نباید به همه چیز بدبینانه نگریسته و بازتابی واکنش نشان دهند، در حالیکه کار درست و عقلانی این است که اگر کار اشتباهی کرده و یا حرف اشتباهی زده اند، عذرخواهی کرده و جبران مافات کنند، نه اینکه بجای اصلاح اشتباهات، فرافکنانه به کسانی بتازند که تنها جرمشان، پرهیز صادقانه از خودسانسوری و انعکاس آئینه وار عملکردهای آنها به افکار عمومی است!


معهذا باید تصریح کرد که : آئینه چون عیب تو بنمود راست / خود شکن، آئینه شکستن خطاست! چرا که من هم بر این باورم که استاندار محترم می خواست ابرو را درست کند، اما در اثر یک بی احتیاطی و عدم مجاسبه و ارزیابی پیش نگرانه به چشم آسیب رسانده است!


دانشمند شهیر ایرانی بوعلی سینای بزرگ می گوید: اگر برای توجیه یک اشتباه هزار دلیل هم بیاوری، می شود هزار و یک اشتباه! و امام راحل هم می فرمایند: اینکه می گویند حرف مرد یک کلام است، اشتباه است! بلکه مرد کسی است که اگر فهمید اشتباه کرده، شجاعانه به اشتباهش اعتراف و عذرخواهی کرده و در جهت جبران آن بکوشد!


در پایان اگر چه با تعابیر استاندار محترم و اخلاق گرا در این رابطه بهیچوجه موافق نیستم و عدم ازدواج را نه محصول بی عرضه گی جوانان که معلول نارسائی های اجتماعی مذکور می دانم و بشدت هم از چنین نگاهی گله مندم، اما من هم جدای از رسالت نقادی، ضمن عذرخواهی پیشاپیش معتقدم که جوانان عزیز ما بایستی کمی ضریب ریسک اقدام به ازدواج را در زندگی شخصی خود ارتقاء داده و با حداقل اشتغال و درآمد نسبی و یا برخورداری از بیمه درمانی، در جهت عمل به این سنت نبی گرامی اسلام(ص) حرکت کنند و مطمئن باشند که خدا مطمئن ترین حامی برای کسانیست که به او اعتماد می کنند!


صادقعلی رنجبر-عضو هیئت علمی دانشگاه


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 4 تير 1390
اينگونه برخوردها در شان مسئولين نيست
نا شناس 4 تير 1390
آفرین دکتر رنجبر ، کاش به سازمان جهاد برمی گشتی
نا شناس 4 تير 1390
كاش اين حرفها را آقاي حجازي شهردار ساري هم مي شنيد كه چند روز پيش به خاطر تجرد بعضي از پرسنل خدوم شهرداري به طور دسته جمعي برايشان تسويه حساب نوشت ولي با وساطت 3 ماه به انها مهلت داد تا ازدواج نمايند
خدا اخر و عاقبت همه رو ختم به خير نمايد
نا شناس 6 تير 1390
خدا به داد بقیه خبرنگارا برسه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.